Жіночий одяг. Імітація і плагіат у світі моди. Виробництво одягу.

posted in: Жіночий одяг | 0

модаМода на жіночий одяг, як і історія, розвивається циклами. Все нове – це добре забуте старе, та й переінакшити чужий крій і дизайн завжди простіше, ніж придумати свій власний. Але часом дизайнери жіночого одягу просто не помічають, як переходять ту незриму грань, яка відділяє банальне злодійство від «опори на творчу спадщину» легенд світу високої моди.

Плагіат в світі моди з’явився тоді ж, коли і перші кутюр’є – в середині XVIII століття, завдяки досягненням промислової революції та автоматизації праці які змінили виробництво одягу.

Сьогодні такі гіганти мас-маркету, як Zara копіюють у брендів haute couture практично все – від форм і кольорів до найменших деталей технології пошиття. Гавайський принт, що з’явився у Prada тільки в колекції весна-літо цього року, вже зараз масово розтиражований завдяки старанням ушлих іспанців. Втім, цим страждають навіть модельні будинки зі світовим ім’ям. Так Маргарита Міссоні дорікнула Майкла Корса в тому, що він у своїй новій колекції одягу використовував невід’ємний для Missoni візерунок у вигляді зигзага.

Так чи інакше, але ми приречені регулярно спостерігати практично ідентичні за стилем і формою жіночі речі різних марок. Це легко пояснити тим, що вони надихаються одними і тими ж людьми та подіями, а часто і закуповують тканини у одних і тих же виробників. Правда, вкрай складно відрізнити ситуації такого роду від явного і неприкритого плагіату.

Валентино, Марк Джейкобс і багато інших відомих дизайнерів давно вже зневірилися домогтися справедливості через суд. Законодавство багатьох країн світу вважає всі предмети гардероба речами утилітарного характеру і таким чином лише побічно потурає фірмам «піратам» типу Zara або Primark. Ті ж у свою захист заявляють, що не опускаються до банального перешивання ярликів, а творчо переробляють побачене на кращих подіумах світу.



Leave a Reply