Суворий дрес-код або свобода вибору?

жіночий костюм

А чи є вона хоч де-небудь, ця горезвісна свобода вибору? Соціальні опитування підтверджують, що якщо навіть офіційно в компанії не вимагають носіння певного одягу, іменованого дрес-кодом, то неофіційно непрезентабельний зовнішній вигляд співробітника цілком може служити прихованим приводом для його звільнення.

Вам пощастило, Ви працюєте на себе, поза всяких компаній, вільний мисливець з видобутку грошей? Але Ваш заробіток залежить від інших людей, які служать джерелами доходу, набуваючи пропоновану Вами продукцію, послуги. Чи замислювалися Ви коли-небудь над тим, як одяг при контактуванні з людьми може підвищити або знизити одержуваний прибуток, даючи можливість заробити більше чи менше? Або його вплив на успіх необгрунтовано перебільшено?

Дрес-код – символ успішності.

Бренд – це поняття стало символом нашого часу. Будь-яка компанія намагається виділитися серед загального неосяжного числа конкурентів, придумуючи відмітний товарний знак і упізнаваний фірмовий стиль. Дрес-код служить головним корпоративним іміджем будь-якої компанії, дозволяючи зміцнити репутацію на ринку. Соціальні опитування підтверджують, що на користь прийняття власного стилю одягу схиляються 97% керівників.

Дрес-код (в перекладі «кодекс одягу») – запропонований вимогами компанії, форма одягу для своїх співробітників і правила її носіння. Особливе вбрання регламентовано для різних корпоративних заходів, відвідування різних громадських закладів, присутності при певних подіях. Кожен співробітник повинен неухильно виконувати вимоги компанії, що пред’являються до його зовнішнього вигляду і зовнішності. Цей одяг не можна назвати уніформою, він суто індивідуальний, але підбирається з урахуванням правил фірми, часто залежить від її основного виду діяльності.

Всі звикли до суворого виду банківських службовців. Якби в банках людей зустрічали особи в екстравагантному вбранні людей творчих професій або сексуальних меншин, кому б захотілося довірити такій установі свої грошики, яким насилу вдалося заробити і накопичити? Оцінюючи dress code за зовнішнім виглядом співробітників компанії, майбутні компаньйони роблять висновок про його стан, ролі, ваги, культуру, повагу до клієнтів.

Якщо представник великої корпорації з’явиться на претензійну зустріч, яка повинна закінчитися підписанням договору, в джинсах, шльопанцях і незастібнуті сорочці навипуск …. Чи є у нього шанс переконати майбутніх партнерів підписати договір саме з його компанією і допомогти їй заробити, уклавши вигідний контракт? Наскільки неординарною повинна бути людина, якщо її це вдасться зробити, адже в нашому суспільстві завжди «зустрічають по одягу» і відразу ж по ньому і проводжають, не спромігшись оцінити розум, якщо одяг не відповідає запропонованим вимогам.

Що входить в поняття dress code?

Чистота і охайність одягу – само собою зрозумілий фактор для представника будь-якої професії. В одному і тому ж вбранні не слід з’являтися на робочому місці два дні поспіль. З цього приводу навіть приказка є: «Не варто надягати на себе вчорашній день». Кожна людина повинна мати кілька костюмів, окремі предмети яких (піджаки, жилети, брюки, спідниці) легко компонувати між собою і з іншими речами гардероба за кольором, стилем, фасоном.

Керівники великих корпорацій при прийомі співробітників на роботу можуть, переймаючи зарубіжні традиції, пред’явити їм вимоги до зовнішнього вигляду, перерахування яких займає кілька сторінок контракту. Як правило, в подібних компаніях настільки завищені строгості компенсує дуже високий заробіток, заради отримання якого дами згодні в літню тридцятиградусну спеку носити класичний костюм, колготки, закриті туфлі.

Співробітників знайомлять зі списком речей, неприйнятних для появи в них в офісі. Жінкам не можна надягати надмірно короткі спідниці, обтягуючі джинси, сарафани з оголеними плечима, кофтинки-топи, довжина яких закінчується вище талії. Для чоловіків свої приписи, головне з яких – обов’язкове носіння краватки і застібання сорочки на верхні гудзики.

Соціальні опитування показують, що, на думку самих співробітників, dress code зручний. Він добре дисциплінує і навіть підвищує працездатність. Одягнувши спеціальний офісний одяг, чоловік відразу налаштовується на діловий тон.

Дрес-код дещо в іншому вигляді, ніж в офіціозі корпорацій, поширюється на:

– деякий національне вбрання (чоловіки євреї впізнаються по особливих шапочкам),
– вигляд представників різних релігій (всім знайомі специфічні вимоги до жіночого одягу мусульманок),
– соціальних класів (помітно розподіляючи суспільство на майнові і немайнові шари),
– представників сексуальної орієнтації.

В цілому суспільство задовольняє такий розклад, тому що по одягу відразу можна зробити висновок, хто перед тобою, як себе вести з цією людиною, чого від неї чекати.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.